Frågor & Svar

  • Varför skall jag välja Qris?
  • Hur väljer ni era produkter?
  • Kontaktar jag er om en katastrof inträffar och jag behöver hjälp?
  • Hur kan jag komma i kontakt med eran kundtjänst?
  • Hur kan jag lära mig mer om era produkter?
  • Kan jag använda Qris-kit för camping och fritidsaktiviteter?
  • Är Qris-kittet vattentätt?
  • Hur beställer jag om kitkomponenter jag har tar slut?
  • Är era produkter miljövänliga?
  • Jag köpte mitt kit, vad nu?
  • Vart förvarar jag mitt kit?
  • Hur lång tid tar det för min beställning att komma fram?
  • Mitt paket kom i mindre än perfekt skick, kan du hjälpa mig?
  • Vad är eran returpolicy?
  • Jag är intresserad av att samarbeta eller arbeta med ditt team, vem kan jag kontakta?
  • Hur kan jag komma i kontakt med ditt pressteam?
  • Hur kan jag komma i kontakt med ditt pressteam?
  • Jag skulle vilja fråga om en detalj- eller grossistorder.

Vanliga frågor

Varför skall jag välja Qris?

På Qris strävar vi efter att inte bara förse dig med högkvalitativ beredskapsutrustning, utan också relevant utbildning och tips för att tackla alla utmanande nödsituationer med tillförsikt och lugn. Vi planerar att ta dig med på en pedagogisk resa genom högkvalitativt innehåll och planeringsverktyg utformade för att hålla dig och din familj informerade och känna sig förberedda under nödsituationer. Här på Qris tror vi att en familj med en plan är en familj som kan.

Hur väljer ni era produkter?

Varje Qris-kit är handplockat av vårt team och noga genomgått godkännande från experter på krisberedskap som har många års erfarenheter inom överlevnad.

Kontaktar jag er om en katastrof inträffar och jag behöver hjälp?

Qris är här för att hjälpa dig att vara så förberedd som möjligt i händelse av att en kris-händelse inträffar. Vi uppmanar dig att ta dig tid att skapa en plan och kommunicera den planen med dina nära och kära och nödkontakter. Med detta sagt är det viktigt att notera att Qris inte är en varningsmyndighet i realtid och inte heller kan vi ge instruktioner om vad man ska göra under en nödsituation i realtid. Vi är här för att hjälpa dig att förbereda dig i händelse av en oväntad kris. Under en oväntad kris vänligen vänd dig till räddningstjänsten för att få hjälp. Vi uppmuntrar att du också registrerar dig för dina lokala nödlarm, så att du och din familj kan hålla dig informerad under en nödsituation.

Hur kan jag komma i kontakt med eran kundtjänst?

Qris kundtjänst är tillgängligt måndag - fredag ​​från 8:00 till 16:00. Du kan skicka ett meddelande till oss på kontakt@qris.se eller skicka ett meddelande till oss på vår Instagram- eller Facebooksida. Vi kommer att svara på din förfrågan inom 1 arbetsdag.

Hur kan jag lära mig mer om era produkter?

Det här är frågan vi har hoppats på! Ta det första steget för att förbereda dig -- Du kan lära dig mer om våra produkter genom att utforska våra produktguider. Genom att kolla in våra produktsidor kommer du att kunna hitta ytterligare information. Om du inte hittar informationen du söker, tveka inte att höra av dig via sms eller e-post så kan vårt team svara på eventuella ytterligare frågor du kan ha.

Kan jag använda Qris-kit för camping och fritidsaktiviteter?

Självklart! Qris-kit är designade för att hjälpa dig att vara förberedd i alla nödsituationer, oavsett om det inträffar i ditt hem, på ditt kontor eller under en vandring. Vi finns här för att hjälpa dig att vara förberedd vart du än går!

Är Qris-kittet vattentätt?

Våra kit är gjorda av nylon som ger en vattenavstötande effekt. Samt ett vattensäckert plast-fack på utsidan av kittet för att förvara viktiga papper, pass eller bilder.

Hur beställer jag om kitkomponenter jag har tar slut?

Vi kommer inom kort att sälja ersättningspatroner som finns att köpa på vår webbplats när dina tar slut.

Är era produkter miljövänliga?

Alla våra förpackningar (lådor, behållare, etc) är återvinningsbara. Våra kit har några produkter som kan behöva återvinnas. Om du inte är säker på var du ska återvinna dina föremål, ta en titt på FTIs  webbplats och skriv bara in ditt postnummer för att hitta din närmaste återvinningscentral och lära dig mer om hur du blir mer hållbar. Vi tittar alltid på nya produkter att erbjuda och vi planerar att prioritera hållbarhet när vi bestämmer över leverantörer för framtida produkterbjudanden.

Jag köpte mitt kit, vad nu?

Grattis, vi är så glada över att ha dig som medlem i Qris-familjen! När du får ditt kit bör du gå vidare och packa upp allt. Var noga med att röra och känna på alla produkterna i ditt kit. Vi uppmuntrar dig också att besöka vår webbplats och ta dig tid att läsa igenom online-förberedelserna och fylla i viktig information i Qrisboken. Genom att göra detta tar du det första steget i att bygga upp din kunskapsbas och se till att produkterna du har fått är i perfekt skick. Med tiden kommer Qris-teamet att skicka dig relevanta tips genom innehåll och vårt kundrådgivningsteam som hjälper dig att lära dig de bästa metoderna för krisberedskap baserat på de sårbarheter som du med största sannolikhet kommer att stöta på.

Vart förvarar jag mitt kit?

När du öppnar ditt Qriskit får du instruktioner och guider att läsa igenom men även online och börja planera ditt hushålls krisberedskapsplan. Vi rekommenderar att du pratar med varje medlem i ditt hushåll och bestämmer dig för en förvaringsplats för Qris-kittet t.ex under sängen eller i en garderob. Det är bäst att förvara kittet nära eller i ditt utsedda akutmötesområde för att säkerställa att det är tillgängligt för alla medlemmar i familjen. Det är superviktigt att bestämma och komma överens om denna lagringsplats och se till att den kommuniceras väl. Detta första steg är början på dig och din familjs beredskapsresa.

Hur lång tid tar det för min beställning att komma fram?

Våra produkter kan ta mellan 2 och 4 arbetsdagar att leverera när de har skickats såvida det inte anges på vår webbplats. Så snart din beställning skickas skickar vi dig ett e-postmeddelande med bekräftelsen att ditt paket är påväg. Om du har ytterligare frågor om din beställning, vänligen kontakta kundrådgivningsteamet kontakt@qris.se så står vi redo med svar.

Mitt paket kom i mindre än perfekt skick, kan du hjälpa mig?

Vi ber om ursäkt för att din beställning kom i mindre än perfekta förhållanden. Vi ber dig att skriva och skicka bilder för att gå vidare till vårat fraktbolag.

Vad är eran returpolicy?

Vi har 14 dagars returpolicy utan krångel. Om din beställning anländer och du vill returnera den, skicka oss bara ett e-postmeddelande på kontakt@qris.se. I meddelandet skall ditt namn, adress, e-postadress, ordernummer samt vilken vara du önskar att returnera. Det kan sedan ta din bank 5-10 arbetsdagar att kreditera tillbaka beloppet på ditt kort. I din anteckning, vänligen inkludera din beställningsinformation och all feedback du kan ha om produkten och din upplevelse.

Jag är intresserad av att samarbeta eller arbeta med ditt team, vem kan jag kontakta?

Vi letar alltid efter nya samarbeten och partnerskap. För att komma i kontakt med vårt marknadsförings- och kreativa team vänligen skicka ett mail till partners@qris.se så återkommer vi till dig så snart vi kan!

Hur kan jag komma i kontakt med ditt pressteam?

Tack för att du överväger oss för pressmöjligheter, vi är smickrade. För att komma i kontakt med vårt pressteam vänligen maila press@qris.se så kommer vi att återkomma till dig med svar.

Hur kan jag komma i kontakt med ditt pressteam?

Tack för att du överväger oss för pressmöjligheter, vi är smickrade. För att komma i kontakt med vårt pressteam vänligen maila press@qris.se så kommer vi att återkomma till dig med svar.

Jag skulle vilja fråga om en detalj- eller grossistorder.

Om du funderar på att göra en grossist- eller detaljhandelsbeställning vänligen kontakta vårt detaljhandels- och grossistteam på partners@qris.se